wtorek, 22 stycznia 2013

PRAKTYKI DZIENNIKARSKIE

     W środę 21 listopada ja i Julka byłyśmy na praktykach dziennikarskich w redakcji zw.pl. Początek był strasznie nerwowy. Bardzo bałyśmy się, czy podołamy stawianym wymaganiom.
     Przyszłyśmy już z gotowymi pomysłami na tematy sond, które spotkały się z akceptacją ze strony kadry. Moim tematem była edukacja seksualna w szkołach dla dzieci i młodzieży. Najpierw ułożyłyśmy pytania i wspólnie napisałyśmy wstępy do naszych sond, korzystając z rad pana Adama Muszkiety. Następnie wraz z panem Michałem poszliśmy stawić czoło wyzwaniu. Obydwie zajęłyśmy miejsce przed kamerą, a jej operatorem był właśnie pan Michał. Julka głównie skupiła się na odpytywaniu przechodniów, ja natomiast na tym, co mają do powiedzenia uczniowie wschowskich szkół, ponieważ temat dotyczył właśnie ich. Moim ekspertem była nauczycielka j.polskiego i WDŻ-u w Staszicu, pani Honorata Jarosz. To właśnie przeprowadzenie wywiadu z panią Honoratą było dla mnie największym wyzwaniem i ogromnym stresem lecz ta pani okazała się być bardzo miłą, wyrozumiałą osobą i po zadaniu pierwszych dwóch pytań, zmalało zdenerwowanie i mogłam spokojnie uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania. Naszym zadaniem było również nagranie setek. Gdy materiały zostały zebrane wróciliśmy do redakcji, a tam czas mijał nam miło na oglądaniu zdjęć i nagrań z dnia praktyk. Pan Michał w tym czasie montował nasze sondy. O godz.14.00 pożegnaliśmy się i podziękowaliśmy sobie za współpracę.
     Bez wątpienia był to dla nas dzień pełen wrażeń. Panowie z zw.pl byli bardzo uprzejmi, pomocni i wyrozumiali. Cieszę się, że mogłam zobaczyć i poczuć jak wygląda praca dziennikarza. Było to niesamowite i cenne doświadczenie. Sporo się nauczyłam. Na koniec jednogłośnie stwierdziłyśmy, że nie było się czego bać i, że z wielką chęcią mogłybyśmy tu przychodzić nawet co środę! :)

Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz