niedziela, 28 października 2012

Praktyki w zw

   Na początku roku szkolnego dowiedziałam się, że udamy się na praktyki do redakcji zw. Byłam przerażona tą informacją. Obawiałam się, że nie podołam temu zadaniu. Z drugiej strony wiedziałam, że pomoże mi to sprawdzić się w roli dziennikarza.  

  24 października ja i Daria odbywałyśmy nasze pierwsze praktyki w życiu. Rano padał deszcz i zmartwiłyśmy się, że nie uda nam się przeprowadzić sondy.  Na szczęście  około godziny dziesiątej przestało padać i poszłyśmy na miasto. Wymyśliłam temat sondy, ponieważ chciałam, aby to była moja inicjatywa. Drugi temat zaproponował redaktor naczelny portalu zw. Przeraziłam się, gdyż moim zadaniem było przepytywanie ludzi, a musiałam przeprowadzić dwie sondy. Daria postanowiła stanąć za kamerą, gdyż lepiej czuła się w tej roli. Myślałam, że stres mnie sparaliżuje, lecz okazało się,  że zaczepianie i przepytywanie ludzi nie sprawia mi większych problemów. Wydaje mi się, że przeprowadzenie relacji w naszej szkolnej telewizji bardzo mi pomogło oswoić się przed kamerą.
  Uważam, że te praktyki pozwoliły mi otworzyć się na ludzi. To było bardzo fajne doświadczenie, dzięki któremu poznałam pracę dziennikarza od prawdziwej strony. Nasza klasa często spotyka się z innymi dziennikarzami, którzy opowiadają nam o tym zawodzie, lecz nic nie pozwoliło mi tak poznać  tej pracy, jak praktyki w redakcji.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz