niedziela, 2 grudnia 2012


Z początkiem drugiej klasy dowiedzieliśmy się, że będziemy uczęszczać na praktyki do redakcji wschowskiego portalu internetowego- zw.pl. Zgłaszały się  pierwsze osoby ja starałam się nie wychylać przed szereg. Bałam się jak to może wyglądać- wielki świat dziennikarza. Posiadaliśmy wiedzę teoretyczną z lekcji wiedzy o kulturze, ale jak będzie z praktyką? To pytanie mnie męczyło. W końcu po rozmowie z Martyną postanowiłyśmy, że ta środa będzie nasza. W połowie października zgłosiłyśmy panu Tomaszowi , że w tym tygodniu to my pójdziemy na praktyki. Pierwszy krok podjęty. Za zadanie mieliśmy wymyśleć temat sondy, którą mieliśmy przeprowadzić.  Chciałam podejść profesjonalnie i przygotowałam i spisałam  parę pomysłów.

Nadeszła środa. Przyszłyśmy pod redakcję  przed czasem, aby pierwszego dnia się nie spóźnić. To był mroźny poranek. Chwilę później  zauważyliśmy idącego w naszym kierunku głównego redaktora zw- p. Rafała Klana. Przedstawił się nam, zaprosił do środka oraz pokazał wszystkie zakamarki redakcji. Przygotował nam miejsce pracy, przedstawił nam rzeczy, które mieliśmy przez cały dzień zrobić. Po chwili zaczęli się schodzić pracownicy sklepu, portalu oraz serwisu komputerowego. Wszyscy przyjęli nas bardzo życzliwie, byli dla nas bardzo mili. Wśród tych osób pojawił się  również pan Michał, który potem towarzyszył nam przez resztę dnia. Wspólnie wybraliśmy tematy sond oraz ekspertów, których zapytamy w danej dziedzinie. Odwiedziliśmy I LO w czasie długiej przerwy. Zapytaliśmy paru uczniów, i ku mojemu zdziwieniu odpowiadali w miarę chętnie. Podjęłyśmy się dwóch tematów ,,Czy umiemy ratować życie” oraz  ,,Wschowa i jej zabytki, czyli co możemy pokazać turystom”. Jako eksperta do pierwszego tematu wybraliśmy  dr. Przemysława Janusza- lekarza wschowskiego szpitala, a do drugiego panią Martę Małkus- kustoszem lapidarium we Wschowie. Martyna wybrała pracę za kamerą, a ja dostałam mikrofon i stanęłam przed nią. Pan Michał służył dobrymi radami, np. jakie zrobić ujęcie, jak zadać pytanie, gdzie jest lepsze światło.

Te praktyki były dla mnie bardzo wartościowym przeżyciem. Wile się nauczyłam, przełamałam swoje słabości dotyczące wystąpień przed kamerą. Myślę ,że z Martyną dobrze się dogadywałyśmy i przy wsparciu pana Michała spełniłyśmy oczekiwania redaktora. Poznałam pracę dziennikarzy oraz miałam okazję poznać działania portalu od podszewki. Jestem bardzo zadowolona z tego dnia i mam nadzieję, że będziemy miały możliwość powtórzyć naszą wizytę w portalu zw.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz